Firmy na pewno nie powinny ograniczyć się jedynie do pozyskiwania kolejnych klientów, ale też zadbać o obecnych. Z tym bywa bardzo różnie, w niejednym przypadku podstawowym celem jest to, aby konsument coś kupił, a później zapomina się o nim zupełnie.




Lecz praktyki tego typu mogą się skończyć tym, że się takich klientów zwyczajnie zaczyna tracić. Często też jest tak, że konkurencja na rynku jest naprawdę spora, i nawet przy odpowiedniej trosce o klientów ciężko jest zagwarantować ich lojalność. Dlatego też sporo firm sięga po różne nietypowe rozwiązania, mające jakimś sposobem związać klientów i spowodować, że powrócą na zakupy. Dużą popularnością w tym obszarze cieszą się między innymi programy lojalnościowe, które jak pokazuje praktyka są bardzo skutecznym sposobem budowania trwałej relacji między sprzedawcami a nabywcami.


reklama - powiększenie
Autor: Bruno Pitrus
Źródło: http://www.flickr.com


Laptop
Autor: Eric Johnson
Źródło: http://www.flickr.com


Programy lojalnościowe opierają się na tym, że za robione zakupy klient otrzymuje jakieś punkty czy jakieś inne profity, które potem można w jakiś sposób wykorzystać. Może to być na przykład atrakcyjny rabat na wybrane produkty lub wymianę na nagrodę z katalogu - możliwości pod tym względem jest naprawdę dużo. Aktualnie obsługa programów lojalnościowych coraz częściej odbywa się przy pomocy zaawansowanych narzędzi informatycznych, jakie poza tym znacznie większymi możliwościami mają jedną bardzo dużą zaletę dla sprzedawcy.




Mianowicie pozwalają na gromadzenie i analizowanie szczegółowych danych na temat zakupów klientów i dopasowywanie oferty do ich oczekiwań i preferencji.

Tags: klient, oferty, sposób, temat